Regulamin Firmy XEROGRAFICZNEJ (parafraza tekstu S. I. Witkiewicza)
Motto: Klient musi być zadowolony. Nieporozumienie wykluczone.
Regulamin wydrukowany jest w tym celu, aby oszczędzić firmie mówienia po wiele razy tych samych rzeczy.
#1.
Usługi XEROGRAFICZNE wykonuje firma w następujących rodzajach:
1. Typ A - rodzaj stosunkowo najbardziej tzw. "wylizany". Odpowiedni raczej dla stron kobiecych, niż męskich. Wykonanie "gładkie", z pewnym zatraceniem charakteru na korzyść upiększenia, względnie zaakcentowania "ładności".
2. Typ B - rodzaj bardziej charakterystyczny, jednak bez cienia karykatury. Robota bardziej kreskowa niż typ A, z pewnym podcięciem cech charakterystycznych, co nie wyklucza "ładności" przy wykonywaniu XERO strony kobiecej. Stosunek do oryginału obiektywny.
3. Typ B+d - Spotęgowanie charakteru, graniczące z pewną karykaturalnością. Główne elementy większe niż naturalnej wielkości. Możliwość zachowania w XERO kobiecych "ładności", a nawet jej spotęgowanie w kierunku pewnego tzw. "demonizmu".
4. Typ C, C+Co, Et, C+H, C+Co+Et, itp. Typy te wykonywane przy pomocy C2H5OH, i narkotyków wyższego rzędu - obecnie, wykluczone. Charakteryzacja oryginału subiektywna - spotęgowania karykaturalne tak formalne, jak psychologiczne nie wykluczone. W granicy kompozycja abstrakcyjna, czyli tzw. "Czysta Forma".
5. Typ D - to samo osiągnięte bez sztucznych środków.
6. Typ E i jego kombinacje z poprzednimi rodzajami. Dowolna interpretacja psychologiczna, według intuicji firmy. Efekt osiągnięty może być zupełnie równy wynikowi typów A i V - droga, którą się do niego dochodzi, jest inna, jako też sam sposób wykonania, któy może być rozmaity, ale nie przekracza nigdy granicy (d). Może być również kombinacja E+d na żądanie. Typ E niezawsze możliwy do wykonania.
7. Typ dziecinny (B+E). Z powodu nieprzewidywalności dzieci czysty typ B jest przeważnie niemożliwy - wykonanie więcej szkicowe. W ogóle firma nie zwraca wielkiej uwagi na wykonanie detali i nawigacji. Kwestia tła należy tylko do firmy - żądania w tym względzie nie są uwzględniane. Zależnie od stanu firmy i trudności danego oryginału, XERO może być wykonany w jedno, dwa, trzy do pięciu posiedzeń. Przy dużych pracach XEROGRAFICZNYCH z forum lub opartych na bazie danych, liczba posiedzeń może dojść i do dwudziestu. Ilość posiedzeń nie przesądza o wartości wykonanego XERO.
#2.
Zasadniczą nowością firmy w stosunku do przyjętych zwyczajów jest możliwość odrzucenia XERO przez klienta, jeśli XERO czy pod względem wykonania, czy podobieństwa nie odpowiada klientowi. Klient płaci wtedy 1/3 ceny, przy czym wykonane XERO przechodzi na własność firmy, w celu wykorzystania kiedyś tam. Klient nie ma prawa żądać zniszczenia XERO. Zasada ta stosuje się oczywiście tylko do typów: A, B i E, czystych, bez dodatku d, - to znaczy bez dodatku przesadnej charakterystyki, czyli do tzw. "typów seryjnych". Zasada ta wprowadzona została dlatego, że niegdy nie wiadomo, czym kogo zadowolić można. Pożądana jest dokładna umowa, na tle ściśle określonej decyzji co do zgodności z oryginałem. Album z "próbkami" (ale nie "bez wartości") jest do obejrzenia w lokalu firmowym. Gwarancją klienta jest to, że firma we własnym interesie nie wypuszcza wytworów mogących popsuć jej markę. Może być wypadek, że firma sama nie uzna swojego wytworu.
#3.
Wykluczona absolutnie jest wszelka krytyka ze strony klienta. XERO może się klientowi nie podobać, ale firma nie może dopuścić do najskromniejszych nawet uwag, bez swojego specjalnego upoważnienia. Gdyby firma pozwoliła sobie na ten luksus: wysłuchiwania zdań klientów, musiałaby już dawno zwariować. Na ten paragraf kładziemy specjalnynacisk, bo najtrudniej jest wstrzymać klienta od zupełnie zbytecznych wypowiedzeń się. XERO jest przyjęte, lub odrzucone - tak, lub nie, bez żadnego umotywowania. Do krytyki należy również konstatowanie podobieństwa, względnie niepodobieństwa, uwagi co do tła, zakrywanie elementem graficznym części oryginalnej w celu dania do zrozumienia, że to ta część właśnie się nie podoba, powiedzenie takie jak: "strona jest za ładna", czy "Czy ta strona jest aż taka smutna?", "To nie jest wogóle podobne", w ogóle wszystko i to tak pod względem dodatnim, jak ujemnym. Po namyśle, ewentualnie po poradzeniu się osób trzecich, klient mówi tak (lub nie) i koniec - po czym podchodzi (lub nie) do tak zwanego "okienka kasowego", tzn. po prostu wręcza firmie umówioną sumę. Nerwy firmy, ze względu na niesłychaną trudność zawodu tejże, muszą być szanowane.
#4.
Niedozwolone jest pytanie się firmy o jej zdanie o wykonanym portrecie, jako też wszelkie rozmowy na temat projektu, znajdującego się w robocie.
#5.
Firma zastrzega sobie prawo wykonania projektu bez świadków, o ile to jest możliwe.
#6.
XERO stron kobiecych ukazujące obnażone szyje i ramiona są o jedną trzecią droższe. Każda ręka kosztuje jedną trzecią ceny. Co do XERO z poszczególnych podstron, lub całości - umowy specjalne.
#7.
XERO nie może być oglądane aż do ukończenia.
#8.
Technika jest mieszaniną Fotoszopa, Corela, 3D Studio MAX i Dreamweavera. Wszelkie uwagi techniczne są wykluczone, jak również żądanie poprawek.
#9.
Firma podejmuje się wykonania XERO poza lokalem firmowym jedynie w wypadkach wyjątkowych (choroba, podeszły wiek itp.), przy czym musi być gwarantowana firmie skrytka, w której można by pod kluczem przechowywać nieukończone XERO.
#10.
Klienci są obowiązani zjawiać się punktualnie na seanse, gdyż czekanie źle wpływa na nastrój firmy i może źle wpłynąć na wykonanie wytworu XEROGRAFICZNEGO.
#11.
Firma udziela rad co do wielkości XERO i jego umieszczenia w internecie, ale nie podejmuje się takowego. Dyskusja w tej kwestii wykluczona.
#12.
Firma zostawia pełną swobodę co do wyboru oryginału XEROWANEGO i stanowczo nie zabiera głosu w tej sprawie.
#13.
Firma prosi o uważne przestudiowanie regulaminu. Nie mając żadnej egzekutywy, liczy na delikatność i dobrą wolę klientów, co do wypełnienia warunków. Przeczytanie i zgodzenie się na regulamin uważa się za równoznaczne z zawarciem umowy. Dyskusja nad regulaminem jest niedopuszczalna.
#14.
Umowa na raty lub na weksle nie jest wykluczona. Ze względu na niskie i tak ceny, żądanie ulg nie jest pożądane. Przed zaczęciem XEROWANIA klient płaci jedną trzecią ceny tytułem zadatku.
#15.
Osoba dostarczający naszej firmie klienta na XERO, czyli tzw. "agent firmy", w razie dostarczenia tychże na sumę 1000 zł, dostaje jako premię XERO wybranej strony w dowolnym typie.
#16.
Przesyłanie przez firmę dawnym klientom zawiadomień o jej przybyciu dodanego miejsca nie ma na celu wymuszania na nich nowych usług XEROGRAFICZNYCH, tylko ułatwia zamówienia tychże tym znajomym klientów, którzy na podstawie widzianych prac mieliby ochotę na coś podobnego.
#17.
Poleca się klientom niepoprawianie wykonanego XERO po przekazaniu go przez oddział developerski firmy, i umieszczenie ich natychmiast w internecie, w celu uniknięcia zniszczenia zamierzeń projektowych, co się niejednokrotnie zdarzało.
Firma "New Media Modern Solution Design, Development & Research Group"
Cennik:

Typ A = 300
Typ B = 250
Typ B+d = 150
Typ E = 150-250
Typ C = bez ceny
Typ D = 100
Typ dziecinny = 150-250